30 oktober, 2006

Waar zijn de rode potloden?

Keurt minister Nicolai de stemcomputers van de SDU af. Vroeger heette dat nog de Staatsdrukkerij, maar na de privatisering... Enfin, hoe moet dat nou over drie weken? Ik zie nog voor me hoe de stembussen en rode potloden werden geveild door Rob Dirkzwager van de BuurtActie Partij, op het Zeeburgse lijsttrekkersdebat bij de laatste stadsdeelverkiezingen. Jaap Meindersma - toen nog fractievoorzitter van de PvdA - heeft er in ieder geval een voor zijn zoon aangeschaft, met het oog op zijn politieke ontwikkeling. Misschien dat die hem wel wil uitlenen. Zelf scoorde ik een doosje originele rode potloden, die ik gaarne ter beschikking stel. Zonder m'n geld terug te vragen.

Maar niet om het een of ander. Het is toch wel bijzonder dat die stemcomputers nu niet deugen. Hulde aan Rop Gonggrijp die de kat de bel aanbond. Maar de vraag blijft waarom we er nu een oude hacker voor nodig hadden om uit te vinden dat het stemgeheim onvoldoende gewaarborgd werd door die SDU-dingen. Ik bedoel, ze kunnen mannen op de maan zetten...