14 oktober, 2006

Lekker overzichtelijk

Deugt Henk Kamp wel voor zijn vak? Het is toch gek wanneer je als minister van defensie denkt in termen als “wie het verst kan plassen” en “wie niet voor mij is, is tegen mij”. Vergezocht? Misschien, en het is sowieso niet mijn stijl om er van uit te gaan dat politici dom of slecht zijn wanneer ze er niet dezelfde denkbeelden op na houden als ik zelf. Maar wat moet ik na slechts vijf minuten Nova politiek van gisteravond?

Henk Kamp in debat met Femke Halsema. Halsema zegt dat haar fractiegenoot Farah Karimi meermalen in Afghanistan is geweest. En wat zegt Henk Kamp? Dat hij er zelf wel elf keer is geweest.

Halsema vertelt nog maar eens dat GroenLinks tegen de missie in Uruzgan stemde. En wat zegt Henk Kamp? Dat GroenLinks voor de Taliban stemden.

Ik gun iedereen een overzichtelijk wereldbeeld. Maar de minister van defensie moet natuurlijk wel uitkijken dat hij het zijne niet té overzichtelijk maakt.