02 juli, 2010

Afscheid

Woensdag was het dan eindelijk zo ver: afscheid! Op 10 maart nam ik ontslag als stadsdeelwethouder van Zeeburg, op 11 maart werd ik geïnstalleerd als lid van de gemeenteraad en op 30 juni dan eindelijk gedag zeggen.

Samen met Nico Salm en Dennis Straat ben ik toegezongen door een dwarsdoorsnede van bewoners van het voormalige Zeeburg en toegesproken door oud-collega en stadsdeelvoorzitter van Oost, Fatima Elatik. Er was ook een heel mooi filmpje gemaakt dat mijn ijdelheid nogal streelde. Sarah Jane & The Experience speelden het dak van de Kompaszaal. Het was goed.

Zelf mocht ik ook wat zeggen. Alleen gesproken woord, dus hier geen tekst. Wel citeerde ik Imad, die ik ’s middags was tegengekomen op een presentatie van Cybersoek en NowHere. Dochter I. liet zien welke scheikundige proefjes ze allemaal had geleerd, maar daar kun je weinig mee, bij een toespraak. Dus leende ik de rap van Imad:

Dubbel O Dubbel O
Amsterdam Oost
Dat is waar ik woon

Op straat waar ik voetbal
Waar ik in de goal trap
Met me Nike bal
Panna hier, panna daar
Overal sta ik klaar
Ik ben heel vet
Mijn naam is Imad

Dubbel O Dubbel O
Amsterdam Oost
Dat is waar ik woon

Daar gaat het maar om. Panna hier en Panna daar. Doe bijzondere dingen met elkaar en maak er wat moois van. En inderdaad: sta klaar!

Zeeburg of Dubbel O, ik wil iedereen bedanken met wie ik de afgelopen 15 jaar mijn best heb gedaan voor Zeeburg. Het was fantastisch om met jullie te werken aan ons stukje Amsterdam. Het ga jullie goed!