24 maart, 2011

Zoals de waard is...

Zag net CDA-raadslid Lex van Drooge betogen dat Amsterdamse partijen (lees: PvdA, D66, GroenLinks en misschien ook wel de VVD) de stadsdelen niet af willen schaffen vanwege de baantjes. Eerst denk ik dan: welke baantjes?

Dan realiseer ik me dat Van Drooge zich heeft gewaagd aan zoiets ingewikkelds als populisme. Dat gaat natuurlijk om de baantjes van de baantjesjagers die daar mee hun zakken vullen!

Vervolgens vraag ik me af hoe hij nou weer op dat idee komt. Ik kan niet voor die andere clubs spreken, maar de meeste GroenLinksers vinden stadsdelen gewoon een goed idee. Bestuur dicht bij de burger en eigenlijk best wel effectief en efficient. En dan zijn er dus mensen die zich daar uit de naad werken en dat noemt Van Drooge dan baantjes.

Heel langzaam gaat er dan een lampje branden: zoals de waard is vertrouwt hij zijn gasten. Daarom zit het CDA natuurlijk in het kabinet.