09 juni, 2007

Camping Zeeburg

Vermoedelijk is Camping Zeeburg "all over the world" beroemder dan Stadsdeel Zeeburg. Duizenden kampeerders per jaar, die vrijwel allemaal langs mijn huis trekken. Regelmatig wijs ik ze de weg, de toeristen die even niet meer weten waar ze heen moeten, zodat ik ook graag het feestje ter ere van het tienjarig bestaan (of beter: het tienjarig verblijf op de Diemerzedijk) wilde bezoeken. En: in burger, want collega Nico Papineau Salm had gisteren reeds de formele opening van het feest gedaan. Het was leuk, errug leuk. Kinderen hebben gekanood en zijn geschminkt. Met jongste dochter L. heb ik circustrucs uitgeprobeerd en genoten van het straattheater. Boeiend was dat ik werkelijk niemand kende op het feestje. Dat is elders in de buurt normaalgesproken anders, wat voor mij onderstreept dat de camping een eigen sfeer heeft en een eigen wereld is. Mijn voornemen om er in de zomer eens met het hele gezin te gaan eten staat nu vast.

Wie morgen niets beters te doen heeft, moet zeker even de Amsterdamse Brug oversteken!